Podsumowanie projektu „Razem mamy siłę: Stop dyskryminacji!”

Grupa projektowa z gimnazjum pod opieką pani pedagog Danuty Ilmer oraz pani Andżeliki Barańskiej 7 maja przedstawiła społeczności szkolnej efekty wypracowane na spotkaniach zatytułowanych: „Szanuj to, co trwa dłużej niż ludzie”. Były to zajęcia w ramach współpracy naszego gimnazjum ze Stowarzyszeniem Amnesty International.  Gimnazjaliści w ramach projektu poświęconemu dyskryminacji, w grudniu odwiedzili Zakład Poprawczy w Grodzisku Wielkopolskim. Mieli możliwość wejścia do świata chłopców, którzy z jakichś powodów pogubili się w życiu i odbywają karę w Zakładzie.

Kolejnym działaniem było rozwieszenie w budynku szkoły plakatów z sentencjami, zdaniami nawiązującymi do ponadczasowych wartości takich jak: tolerancja, przyjaźń, szacunek. Miało to na celu pobudzenie uczniów do refleksji  na temat dyskryminacji.

Dzisiaj zaprezentowali happening słowno-muzyczny, w którym wykorzystali wiersze, fragmenty opowiadań z Zeszytów Literackich napisanych przez wychowanków Zakładu Poprawczego w Grodzisku Wlkp.

Głównym celem grupy jest uświadomienie swoich kolegów i koleżanek o zjawisku dyskryminacji w szkole. Poprzez realizację działań w projekcie próbowali zniwelować zjawiska dyskryminacji ze względu na wygląd zewnętrzny oraz warunki materialne. Kolejnym naszym celem było upowszechnienie  pozytywnych wzorców postępowania.

Dodano: 08.05.2015 / Autor: Andżelika Barańska


Ogłoszenia publiczne:

- Malowanie sali gimnastycznej
Dodano: 06.05.2011


Komunikaty:

- Dni wolne od zajęć dydaktyczno-wychowawczych
Dodano: 21.09.2018


Dobre praktyki:

- KSIĄŻKI POLECANE DLA RODZICÓW
Dodano: 20.01.2017
















Wszystkie prawa zastrzeżone dla Zespołu Szkół w Wielichowie
ul. Kośœcielna 7a, 64-050 Wielichowo, tel/fax 061 44 33 016

Aktualnoœści | Patroni szkoły | Kadra Szkoły | Rada Rodziców | Podręczniki | Plany lekcji |
Galeria Szkoły | Kontakt || Ogłoszenia publiczne | Komunikaty | Dobre praktyki | Konkursy |

projekt i wdrożenie: amrstudio.pl

Logowanie

login: | hasło: